Text Size
Interestings Nations – Places – Countries „Nyolc Milliónyi Istenség” – Beszélgetés Megumi Oba-val

„Nyolc Milliónyi Istenség” – Beszélgetés Megumi Oba-val

There are no translations available.

megumi1A japán - magyar diplomáciai kapcsolatok újrafelvételének 50. évfordulójának tiszteletére a Japán Nagykövetség támogatásával került megrendezésre a "Japán - Danubius Barátság Év " címet viselő rendezvénysorozat. Ennek az ünnepségsorozatnak az egyik talán legjelentősebb állomása a "Nyolc Milliónyi Istenség – Yaoyorozu fotókiállítás, melynek középpontjában a modern és a klasszikus japán "Noh" táncművészet bemutatása áll, Megumi Oba előadásában. A Budapesti Műszaki Főiskola aulájában megtartott előadás után beszélgettünk az est sztárvendégével Megumi Oba-val.

– Valahol azt olvastam rólad, hogy három évesen kezdted a tánctanulást. Mesélnél a kezdetekről.

Megumi Oba - illusztr.– Ezt az élet hozta. Anyám és nagybátyám táncművészetet tanultak és modern táncművészetet tanítottak, így az én utam már akkor eldöntött volt.

– Tanulmányaidat Németországban és Ausztriában folytattad. Miért éppen ott, amikor mindenki Párizsba, vagy New Yorkban akarja folytatni a pályát?

– Itt megint csak a családi kapcsolatok voltak a meghatározók. Nagybátyám akkoriban, mint komponista dolgozott Németországban és így az utam oda vezetett.

– Mit lehet tudni a tradicionális japán Noh táncról, mi a jelentése, az üzenete?

– Ennek a táncnak a gyökerei a XV. századig nyúlnak vissza. A mozdulatok belülről fakadnak, a lélekből törnek elő, ezért lassú, és mondhatni improvizatív a mozdulatsor. Nem annyira a test, az ember a fontos, sokkal inkább a bensőnk. Ez is az egyik oka a maszk használatának, ami rejtve hagyja az arcot, a mögötte álló személyt.

– Jártál már korábban Magyarországon?

– Fél évvel ezelőtt voltam először Magyarországon, akkor többször is jártam az operaházban és megnéztem néhány színházi előadást is.

– Mennyire ismered a kortárs magyar táncművészetet, van-e kapcsolatod vele?

– Ez a mostani volt az első alkalom, hogy képet kaphattam a magyar táncművészetről. Itt ismertem meg Bata Ritát, aki évekig tanulta Japánban a tradicionális és modern táncokat, és ez volt az oka, hogy műsorom második részében már közösen léptünk fel.

– Mik a terveid a jövőt illetően? Gondolok itt a fellépésekre, esetleg egy saját iskola alapítására.

– Ezen már túl vagyok. Saját iskolám van Japánban, ahol modern táncot tanítok. Nálunk nagyon fontos az utánpótlás nevelése, de Németországban is tanítok, ahol tavaly hét alkalommal léptem fel.

Megköszöntem a beszélgetést és távozóban még utána néztem. Könnyed léptekkel indult meg az öltöző felé. Mintha a lábai nem érintették volna a talajt. Egy pillanatra úgy éreztem, magával vitt valami titkot, aminek nem sikerült a közelébe férnem. 
Talán, majd legközelebb…

Botz Domonkos

napkelet logo

konyvek
Tekintse meg az egye- sületünknél megrendel- hető, a szerző által de- dikált könyveket

szilajcsiko
arkad
szozat
hunhirlogo
szekelypajzs
kurultajbanner_125_125px
gyepugif_3
csikiszekelymuzeum
lakiteleknepfoiskola